Vigyázz a szívedre!
Vigyázz a szívedre!
Ha finomlisztből készült ételeinket teljes kiőrlésű gabonából készültre cseréljük, az már két hét elteltével jótékony hatással van szívünkre és érrendszerünkre.
A tudósok most először tudták bebizonyítani, hogy a teljes kiőrlésű gabonában gazdag étrend már 14 nap alatt emeli a szervezet betain szintjét – derül ki a Nestlé lausanne-i kutatóközpontjának friss tanulmányából. A betain a szív- és érrendszeri megbetegedések és a stroke kialakulásában szerepet játszó homocisztein szintjét csökkenti, így mérsékli az előzőekben említett betegségek kialakulásának kockázatát. A vizsgálatban résztvevők egyik csoportja finomított, fehér lisztből készült, másik csoportja pedig teljes kiőrlésű gabonában gazdag ételeket kapott két héten keresztül. A tudósok az utóbbi csoport étrendjét változatos, teljes kiőrlésű gabonákból készült összetevőkkel gazdagították.
A kereskedelmi forgalomban számos különböző - például „korpás” vagy „barna” - jelzéssel ellátott élelmiszer kapható, ezek a szimbólumok azonban nem feltétlenül jelentik azt, hogy a termék teljes kiőrlésű gabona felhasználásával készült. A Nestlé gabonapelyheinek csomagolásán megtalálható zöld búzakalász embléma jelzi a teljes kiőrlésű gabonatartalmat.
(
» A frank erősödése a legnagyobbakat is megviseli
» Fenntarthatósági konferencia
» Állateledelben erősít a Nestlé
» Etessük vagy tápláljuk?
» Porszívó a tengerből
A legújabb szám
MaiPiac képek
A hónap kérdése
Milyen következményei lesznek az új „chipsadó” bevezetésének?






Hozzászólások